LYRIIKOISTA LAINATTUA / Laurana

Valitse itsellesi tärkeä tai muuten mielenkiintoinen musiikkikappale tai runo, jota hyödynnät työssäsi. Voit kirjoittaa työhön laulun sanat sellaisenaan, kertosäkeen, runon koskettavimman kohdan tai pätkiä eri kappaleista. Lainatun lyriikan ei tarvitse konkreettisesti liittyä johonkin valokuvaan tai tapahtumaan, se voi kertoa myös tunteista ja ajatuksista. Jokin kaunis ja rauhallinen kappale voi saada aikaan valtavan tunnemyrskyn, kun taas toisella tunteet herättää raskaampi musiikki. Jokin runo voi luoda uskoa tulevaan tai kertoa sen, mitä olet itse yrittänyt pukea sanoiksi siinä kuitenkaan onnistumatta. Musiikista ja runoudesta löytynee jokaiselle jotakin, joten lainaa vapaasti.

Tässä tämänkertaiset ohjeet haasteeseen.

Minua inspiroi Mirjami Lähteenkorvan runo Puut. Olen saanut sairaalaan kortin, johon oli kirjoitettu osa siitä. Siinä mielentilassa se sykähdytti ja kosketti jotakin sisimmässäni, olin nimittäin juuri synnyttänyt. Tässä kuvassa ei ole vanhempaa ja lasta, mutta mielestäni myös isoveli voi olla se iso puu. Toisekseen, minä olen se iso puu näille molemmille. Lapseni ovat jo huomattavasti vanhempia kuin tässä kuvassa.

En ole juurikaan tehnyt leiskoja käyttäen kirjavaa paperia, se ei vaan ole tuntunut omalta, mutta olen silti tähän ihan tyytyväinen. Jotakin lisää se olisi mielestäni kaivannut, mutta on kuitenkin minulle tyypillinen työ. Työni ovat suurelta osin yksinkertaisia.

Sen enempää kirjoittelematta, tässä työni:

Valo heijastaa jotenkin huonosti, mutta kiitos kun jaksoit katsella ja kiitos jos jaksat kommentoida.